Automate your Marketing
with Womplify




 
alias's FotoPage

By: alias samad

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 20-Oct-2009 07:42 Email | Share | | Bookmark
Raya 1430 Semanggol

 
 
 
View all 9 photos...
Raya dah pun sebulan berlalu. Kebanyakan N3 kekawan dah pun tamat ceter raya. Cuma aku je terpinga-pinga mencari bahan apa nak di muatkan, Sebab bila di lihat komen kat N3 aku dah 3 kali Wak bagi komen, segan lak kan..
Cari punya cari , rupanya gambar raya masih banyak. Sekali ini gambar kat kampung aku sendiri di Semanggol. Suasana ini di ambil pada petang raya kedua, dlm kebanyakan adik2 dan kakak2 aku dah nak berkemas pulang. Cuma menunggu aku saja bila nak sampai.
Hanya separuh malam je aku kat sini, aku pula bergegas pulang. Rupanya tanda2 bakal aku mendapat gelaran dato' telah kelihatan. bergegas pula aku ke hospital Tpg menghantar anak sulung aku yg bakal melahirkan anak. Semalaman aku tidur dlm keta menunggu anak aku buat pembedahan, dgn tujuan nak azan dan qamat cucu sulung aku tu. Minta2 anak dan cucu aku selamat. Rupanya misi lupa lak nak panggil sampai ke pagi. Hendak tak dak kenalah tunggu masa melawat tengah hari nanti. Itu lah Nur Aqilah Qaisara dlm N3 aku yg lepas.

petang ke 2 di kampung ku


matahari dah terbenam dlm sawah


Tuesday, 13-Oct-2009 06:32 Email | Share | | Bookmark
Nur Quisara

Nur Quisara
Sejak kebelakangan ni mod bekerja agak pudar, bila terasa tidak beberapa lama lagi aku akan melepaskan jawatan. Jadi melayan mod yg malas aku update FP. walau pun tidak cukup modal. N3 kali ini baru saja di pos oleh puteri kedua aku dr KL. Layan lah hanya satu gambar cucu sulung yg ketika itu baru berumur 1 hari. yg lain akan menyusul nanti insya'Allah.


Wednesday, 7-Oct-2009 03:55 Email | Share | | Bookmark
Aksi POPO (renovate umah pusaka bhg. III)

kemasan tepi dinding
kena korek buat langkang ni
beratnya
View all 6 photos...
Memang kesebukan sesuatu yg tidak dapat aku bohong. Pernuh aku berkata N3 akan datang akan memuatkan gambar2 cucu kesayangan ku. Tapi sehingga sekarang aku gagal memungut gambar2 dlm kemera atau handphone anak2 aku., handphone aku... he he zaman sejak aku mula pakai handphone hingga sekarang X bertukar. sayang tu barang antik..,,,opp cukup..yg nak ceter lain hal lak.

Jadi apa yg ada, aku cuba muat turun dr gambar2 simpanan aku yg ada. N3 kali ini anak buah aku yg kedempol. Kazen dia panggil POPO. Sejak lahir ia di jaga oleh mak saudaranya (orang umah aku) sebagai anak asuhan. Jadi tak heran lah kalau dia panggil aku abah.
Walau pun kecil, ia telah tahu pengunaan sesuatu alat pertukangan. Dengan mulut berbunyi nngeeen ngeennn ngeennnn ia menggunakan mesin gerudi utk menebuk dinding. Kalau tak di halang habis berlubanglah dinding umah baru aku tu. Suatu ketika dr mana tah ia dapat hema. Ini betul2 ia buat keja, pecah serepeh pintu pvc toilet baru aku. Ibu dia berkata kalau dr dulu ambil dia bekerja tentu umah aku dah pun siap .
Layan lah sedikit gambar POPO dgn aksinya, itu pun yg sempat aku rakam secara kebetulan apabila ada kemera di tangan aku.
Kalau berkesempatan N3 akan datang dgn wajah cucu kesayangan ku..





Tuesday, 29-Sep-2009 04:45 Email | Share | | Bookmark
Raya di umah X siap 1430

pagi raya di ruang tamu terbuka
Keluarga wak Mustar & Alona
sarung je le, nanti bakal menantu aku ni besar lah
View all 9 photos...
Rupanya rumah X siap ni ada juga daya penarik, mungkin juga meraka rasa lebih selesa atau ingin meninjau rupa cam mana rumah demo ni. Ini terbukti apabila keloi je tetamu yg lalu lalang di depan umah mereka terus masuk. Sebenarnya depa tu nak ziarah raya .
Megikut perangkaan , ini lah tahun yg paling ramai tetamu jauh dan dekat datang dlm tempuh seminggu raya. Rekot tertinggi yg di perolehi oleh mak su Kema dlm pungutan duit raya &&&& X terlepas aku juga le dlm hadiah duit raya
Raya tahun ini dgn kehendak Allah s.w.t aku di anurahkan dengan pangkat datuk atas kelahiran Nur Quisara cucu sulung pada awal malam raya ke-3. Jadi berita gembira ini telah tersebar luas ke pelusuk desa dan kampung. Maka berduyun-duyun lah sanak saudara , sahabat handal , kenalan & kaulan datang utk meraikan orang baru cucu aku tu. Dalam kegembiraan menyambut raya dan cucu sulung aku, tiba2 aku di kejutkan pula dgn message dari bakal menantu, ibu dan bapanya akan datang utk melamar puteri ke dua aku. bertambah cerialah raya tahun ini 3 dalam satu kan kan

ni baru tanda , dah betul2 nanti lagi besar tau


Along bakal pelajar cermerlang dlm entomology


Friday, 11-Sep-2009 01:04 Email | Share | | Bookmark
Nak gantung kad raya kenalan FP

 
 
 
View all 14 photos...
Oleh sebab dinding umah baru aku belum lagi di cat , aku becadang nak tampal je gan kad raya.kekawan .ton ni .. Jadi Jangan marah ye kekawan kalau badungcamp rembat kad raya kekawan dan ditampal utk memenuhi dinding umah den tu.

Kad pertama : Kad dr PI...Sahabat ni dah 2 kali aku pi makan nasik minyak dia. nanti dia kena mai Tepeng lak selamat Hari Raya,


Kad ke dua : Kad dr Wak Kumis... sahabat yg pertama memberi pengiktirafan kpd FP aku gan award. Selamat Hari raya wak ,


Kad ketiga : Kad dr Puterimalam orang S'pore, kenalan FP baru yg telah mempromosi tempe aku di S'pore.. glamer beb tempe tu..Selamat Hari Raya Puteri



Kad yang ni pulak kad Watie & Arin.. memenuhi hampir separuh dinding umah aku, . Pa'cik minta maaf ye watie, nanti kalau pa'cik buat kenduri nasi minyak mai tau kat Tepeng lak. Kalau tidak hari raya nanti pun ok. Selamat Hari Raya .

** Dinding umah aku lom lagi penuh, kad sapa lak nak rembat ni....

opp! lupa lak kad aku pun kena tampal gak..sbg. mana N3 yg lepas kad raya ini di kirim kpd semua kekawan FP. yg x dapat tu mungkin pos man lupa alamat.





Kad ini dr Alona, kawan sepejabat ketika dulu, suka sangat kisah mat dan mon , last sekali dia dapat abang dr Taiping selamat hari raya buat keluarga Alona dan Wak Mustar, maaf juga kiranya tersilap kata , mai jangan tak mai walau pun kena bersila atas tikar buluh nanti.


Ini pula dr Abang Meor, pertama kali jumpa abang ni di Dewan Panorama he he.. dia mai kat aku "eh rasa kenal ni". mau tidak nya berserabut je muka aku kat FP badungcamp tu



Ini kad raya puan Siti Hawa, Lambat laun nanti boleh jumpa gak ni..




Yang ini lak orang Kuala , negok je teman udah tahu, Selamat Hari Raya.


Kad Kak Baayah,

kad mama wadiha - banyak ilmu yg ku kutip dari mama ni.



Yang ini lak Kad teacher Salleh


Ini lak Kad Raya Wak Mustar , Wak ni saya cukup segan, bila ada masalah komputer dia yg aku cari.


Ini lak kad dr Mrs Att , di tinjau dr FP ada bakat berniaga, sama ni nak berjinak gan berniaga


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016 | Powered by Womplify

ns4008464.ip-198-27-69.net